KOSMETISK HUDLÆGE

TEAM

Annesofie

Annesofie Faurschou har igennem mange år arbejdet og forsket inden for hudsygdomme med 40 videnskabelige publikationer bag sig, heraf 28 førsteforfatterskaber.

Via sit kliniske virke som hudlæge på Gentofte og Bispebjerg Hospitaler har hun beskæftiget sig med alle former for hudsygdomme og kønssygdomme og har sideløbende arbejdet som underviser blandt andet ved Københavns Universitet.

Team rude

Skønhed skaber velvære

Annesofie er flittigt blevet brugt i medierne som sundhedsfremmer og rådgiver for bl.a. DR. Herudover arbejder Annesofie med kosmetisk dermatologi. Annesofies fokusområder er hudkræft, rosacea, psoriasis, lysbetingede hudsygdomme og kosmetisk dermatologi.

• Uddannelse
    2016 Speciallæge i Dermato-Venerologi
  • 2009 Ph.d. i Dermato-Venerologi: ”Role of tumor-necrosis factor-alpha in the regulation of keratinocyte cell cycle and DNA repair after ultraviolet-B radiation
  • 2005 Lægevidenskabelig embedseksamen, Københavns Universitet