ROSACEA RØDMEN

Rosacea og rødmen kan fjernes med laserbehandling.

KØB DIN LASER
BEHANDLING ONLINE

Du kan allerede købe din behandling online i dag. Efter du har gennemført din betaling i webshoppen, får du næstkommende hverdag tilsendt en mail med dit værdibevis, som du kan bruge og indløse i klinikken.

BOOK TID TIL DIN
BEHANDLING

Få et overblik over hvilke tider der er ledige, og book din første forundersøgelse eller vores behandling i  vores online bookingsystem. Inden din første behandling med Botox, skal du konsulteres af vores hudlæge.

ROSACEA BEHANDLING

Hos Klinik Camilla Rude kan du booke en effektiv laserbehandling mod hudsygdommen rosacea. Vi har rigtig gode erfaringer med at mindske rødmen og fjerne synlige karsprængninger, så du kan nyde en hud, der er mindre rød og inflammatorisk at se på. Det varierer hvor mange behandlinger den enkelte kunde har behov for. Det vurderer vi til en konsultation.

Du kan booke en gratis forundersøgelse, hvor vi med god rådgivning kan tilbyde dig en skræddersyet behandling, som sikrer, at du kommer bedst i mål med dine ønsker og behov.

Hvad er rosacea?

Mange lider af rosacea, som er en kronisk betændelse i huden, ofte primært i ansigtet. Mellem tre og fem procent af befolkningen får rosacea, som typisk opstår i 30- til 50-årsalderen, og som rammer kvinder noget oftere end mænd.

Betændelsessygdommen giver en væsentlig rødme i ansigtet, hvor nogle oplever en form for stikken og prikken i huden. Synlige karsprængninger er også almindeligt, men de kan heldigvis fjernes effektivt med laserbehandling. Hvis du har fået konstateret diagnosen rosacea, skal du forvente at skulle vedligeholde behandlingen. For nogle kan der gå flere år, og for andre vil perioden være kortere, før du bør få en ny laserbehandling. Der findes også receptpligtige hudcremer til hudsygdommen, hvis du er særlig ramt.

Rosacea symptomer:

• Huden i ansigtet bliver let rød og hævet – det er primært i panden, over næsen og kinderne. Graden af rødme varierer dog meget fra person til person.
  • Du kan se små udvidede blodkar i ansigtet.
  • Med tiden kan der opstå bumser i huden.

For nogle personer viser rødmen sig ved nervøsitet, mens det for andre blusser op ved kulde eller er en konstant rødmen. Det er mikroskopiske blodkar i huden, der forårsager den røde farve. Jo dybere karrene ligger i huden, jo mørkere vil farven virke.

Forværrende faktorer til hudsygdommen rosacea kan blandt andet være sollys, varm mad og drikke, stærke krydderier og ikke mindst alkohol. Vær derfor gerne opmærksom på din kost, da det kan påvirke sygdommens aktivitet.
Det er dog vigtigt at sige, at disse ting ikke er årsagen til sygdommen, men blot kan forværre den.

Et godt tip: Husk en god solcreme med en høj faktor, når du bevæger dig udenfor på solrige dage.

Hvorfor rammer hudsygdommen rosacea nogle mennesker?

• Det kan der være mange svar på, og den primære årsag til rosacea er ukendt. Nogle forskere peger dog på, at det både er en kombination af arv og miljøfaktorer.

Hvis du er én af dem, som bruger cremer med meget binyrebarkhormon i, så kan det være en god idé at skære ned på disse cremer, da det ligeledes kan forværre sygdommen og i sidste ende også være én af grundene til den opståede sygdom. Husk derfor gerne at tjekke ingredienslisten, inden du køber din nye creme eller skriver den på ønskelisten.

Vær ligeledes opmærksom på, at hvis du får medicin mod forhøjet blodtryk, kan det være medvirkende til at udvide blodkarrene, som kan forværre rosacea.

SÅDAN HJÆLPER VI DIG MED ROSACEA

• Hudsygdommen rosacea kan være til stor gene og irritation og kan påvirke selvtilliden kraftigt, da symptomerne kan være meget synlige, og det kan være svært at dække med make-up.

Men der er heldigvis en løsning på problemet. En rosacea-behandling kan reducere sygdommen ved blot en enkelt laserbehandling med I2PL-laser, som vi tilbyder hos Klinik Camilla Rude. Et længere behandlingsforløb mod sygdommen vil få de værste gener til at forsvinde, så du slipper for rødme, hævelse, synlige blodkar og øvrige irritationer på huden.

Behandles rødmen med I2PL-laser trækker blodkarrene sig sammen og forsvinder. Man kan med laseren ramme ultrapræcist, så de små synlige blodkar ødelægges. På den måde forsvinder rødmen i huden, der efterlades jævn og fin. Laseren bliver tilpasset lige præcis din hudtype og individuelle behandling.

Det kan lyde voldsomt at bruge laser mod rosacea, men det er en utrolig effektiv behandlingsform. Det er ikke farligt at få behandling med laser, når øjnene blot er beskyttet. Behandlingen kan føles lidt som en ubehagelig prikken, som kan sammenlignes med, hvis huden bliver ramt af en elastik. Der er derfor ingen grund til at være bekymret før en behandling, da vi vil sørge for, at du er tryg i situationen, og du vil få kyndig vejledning fra start til slut.

Ønsker du mere information eller har du spørgsmål til behandlingen? Så tøv ikke med at kontakte os.

Brug for hjælp?

Hvis der er tvivl om hvad du skal gøre eller du har andet på hjerte du har brug for dialog med os omkring, må du meget gerne kontakte os på nedenstående

køb nu betal senere

GEBYR- OG RENTEFRI BEHANDLING

Du kan købe din behandling online og afdrage over 24 måneder. Her skal du blot købe et gavekort på 2000 kr. og betale det gennem ViaBill.

Vores seneste produkter

PRX T33 - PEELING